Klikk-Hoya

mandag 21. august 2017

På vei mot et lettere liv

Nå er jeg igang med uke 11 og vekten viser - 6,5 kg. I dag ble frokosten  grovbrød med litt hjemmelaget tomatchutney, siste rest av sommerskinken og agurkskiver. Til drikke hadde jeg 1 dl Cultura og som alltid, et krus kaffe. 
Det har gått med mye tid til planlegging av måltidene, lese nyere forskning om kosthold, hva jeg skal handle, og å venne meg til å lage mat med mindre sukker og fett. Har ikke hatt særlig sultfølelse, men heller slitt endel med å fyse på ting jeg ikke skal spise. Jeg syntes det går sakte nedover, men så har jeg da også gått inn for at dette skal være en kostholdsendring og ikke bare en diett. Jeg har begynt å lage andre retter enn tidligere, og forsøker å venne meg til bønner og linser som jeg tidligere har brukt svært lite av. De seneste tre ukene har vekten nærmest stått stille, men jeg holder ut og satser på at jeg skal komme meg videre på veien mot et letter liv.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar