Klikk-Hoya

torsdag 22. mai 2014

Fra Slektstreet

Han Ole Albert. 
Plutselig ut av det blå ligger svaret fremfor meg. Den biologiske far til en elsket avdød slektning er plutselig der. Han var en person som var blitt gjemt inne i et skap. I alle fall er det slik jeg har hatt følelsen av. Som slektsforsker har jeg lett etter mannen i flere år, etterspørsel i slektsforum har vært resultatløs. Sent i går kveld etter tv-stunden, slo plutselig en tanke meg. Ved hjelp av Mr Mac, logget jeg inn på Dis slektsforsk og inn i ei kirkebok jeg aldri før hadde tenkt på. Og der på den fjerde siden I kirkeboka stod han Ole Albert Jensen født I 1890. I løpet av noen minutter hadde jeg ham, hans foreldre, søsken, og ett sett besteforeldre i flere folketellinger. Han var plutselig blitt en virkelig person på mitt slektstre. Ei nøtt mindre å knekke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar